17 Aralık 2013 Salı

Benim Çocuğum


 Geçtiğimiz hafta uzun zamandır izlemek isteyip, hep bir aksilik çıkması sonucu gösterimde olduğu süre içerisinde sürekli kaçırdığım Can CANDAN’ın LİSTAG aileleri ile hazırlamış olduğu Benim Çocuğum belgeselini izleme fırsatı buldum.

Öncelikle LİSTAG’dan biraz bahsetmek istiyorum. Lambda İstanbul oluşuşumu altında buluşan LGBT(Lezbiyen Gay Biseksüel Transeksüel) bireylerin ailelerini bir araya getiren topluluğun adı. LGBT ailelerinin Homofobi, Transfobi, Anayasal Eşitlik ve daha bir çok alanda çalışma yaptığı bir oluşum.
Belgesele dönecek olursak böyle bir projeye imza attığı için Can CANDAN’a binlerce kez teşekkür etsem azdır diye düşünüyorum. Ailelerin çocukları ile ilgili gerçeklerin farkına vardıklarında yaşadıkları duyguları tüm samimiyetiyle izleme fırsatı bulacaksınız. O kadar içten duygular ki zaman zaman gözyaşlarımı tutamadığım bir çok yer oldu belgeseli izlerken. Aile desteğinin bir insanın hayatında ne kadar önemli olduğunu bir kez daha kanıtladı bu belgesel.

Can CANDAN
Avrupa Birliği İnsan Hakları Film günleri kapsamında yapılan özel bir gösterimde LİSTAG aileleri ve Can CANDAN’ın katılımıyla birlikte Büyülü Fener Sinemasında izlediğim belgesel sonrasında LİSTAG aileleri ile yapılan bir söyleşi de oldu. Burada filmde yer alan Sema Anne, Pınar Anne, Şule ve Ömer, Murat Baba kendilerine sorulan soruları cevapladılar. Kendisine söz verildiği sırada Pınar Anne kızını sahneye davet ederek onunla gurur duyduğunu söylediği an ben de gözyaşlarımı tutamadım. Annelik böyle bir şey dedim içimden. Her ne olursa olsun aile desteğinin arkanda olduğunu hissettiğin zaman aşılamayacak hiçbir sıkıntı olmadığını anlatan bir andı bu benim için.
Gösterim Sonunda Yapılan Söyleşiden Çektiğim Bir Kare
Sanırım tekrar büyük sinemalarda gösterimi yapılmayacak ama belgeselin DVD’si 19,90 TL etiketiyle raflarda yerini aldı. Kendime bir tane edindim siz de mutlaka alıp hem bu muhteşem ailelere destek olun hem de insanları bilinçlendirmek adına ulaştırabildiğiniz kadar bu belgeseli ulaştırın diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder