4 Aralık 2013 Çarşamba

Gerçek bir başarı mı ? Viral reklam mı ?



O Ses Türkiye yarışmasının ilk sezonuydu, çok erkeksi tavırları olan bir kız Joss Stone’un You Had Me adlı parçasını seslendirdi. O zamanlar jüri koltuğunda oturan Hülya Avşar bu kızı takımına almak için butonuna bastı ve bir kızın hayallerini gerçekleştirmek için ilk adımı attı. İrem eleme aşamalarını geçerek canlı yayınlara kadar geldi. O dönemde bir Cher şarkısı olan strong enough’u seslendirmesi çok hoşuma gitmişti. Her neyse gel gelelim yarışma bitti, İrem birinci olamadı. Aradan çok zaman geçmeden radyolarda birden bir şarkı çalınmaya başlandı. Bir Melih Kibar bestesi olan Bensiz Yapamazsın Melih Kibar’ın son eseri olarak bilinen bu bestesini adı hiç duyulmamış bir kızın seslendirmesi beni çok şaşırttı açıkçası.

Radyolarda da sıkça duyduğum parça sonrası ikinci bomba geldi Düşler Ülkesinin Gel Git Akıllısı yepyeni bir Sezen Aksu parçası. Müzik dünyasını takip edenler az çok bilirler Sezen Aksu şarkısı almanın ne kadar zor olduğunu, Sezen seçicidir bu gibi konularda haklı da adı duyulmamış bir isme bir marka emanet etmek riskli bir karar. İrem Derici bu işin altından da kalkmayı başarmış tebrik etmekten başka bir şey diyemiyorum. Biraz araştırayım dedim ben de bir yarışma sonucu gündeme gelen bu kız neyin nesi? Araştırırken karşıma çıkan ilk isim ünlü Marka reklam ajansının sahibi Hulusi Derici oldu. Hani şu ses getiren Zeki Trikonun hıyarlı patlıcanlı billboardlarını hazırlayan, Regal firmasının tokatlı reklamlarını hazırlayan ajansın sahibi. İster istemez günümüzde sıkça kullanılan bir reklam tekniği olan viral reklam mı diye düşündüm. Sonuçta yeni bir ismin müzik piyasasında benimsenmesi çok zor bu günlerde. Ya eskiye dayalı bir vokalistlik, ya bir ünlü keşfi ya da bir yarışmada birincilik(gerçi 2003 senesinde başlayan popstar yarışmalarından günümüze kadar geçen süreçte başarılı bir isim piyasaya çıkmadı da…) olması gerekiyor.


O yüzden aklımı bu sorularla bozmuşken İrem Dericinin 3. Single’ı piyasaya çıktı. Bu singledaki sözleri adı duyulmamış isimlerin yazması ve Sevgi Olsun Taştan Olsun isimli parçanın başarısı İremin pop müzik kariyerinde emin adımlarla ilerleyeceğinin kanıtı bence. Albümde bir diğer bomba da sözlerini Gökhan Şahin müzik ve düzenlemesi Emrah Karadumana ait Zorun Ne Sevgilim adlı parça, şarkıyı çok sevdiğim bir arkadaşım sayesinde dinlemiştim ilk olarak. Ne kadar 90’lar aşığı olduğumu bildiğinden otururken birden çalmaya başladı bu şarkıyı. Aşırı derecede hareketli ve buram buram 90’lar kokan bir parça. Aşırı derecede Sezen Aksunun Oldu mu parçasına benzese de sevdirmeyi başardı kendisini. Yaz başında çıksaymış daha sık duyabilirdik diye düşünüyorum. 




İrem için de son bir eleştiri yapıp yazıma bir son vereceğim. Katıldığı tv programlarında çok umursamaz ve erkeksi tavırları rahatsız ediyor zaman zaman bununla ilgili de imaj danışmanından yardım alırsa daha başarılı olacağına inanıyorum. Yolu açık olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder